Journal
Insights, perspectives,
actions & impulses

Transforming City Regions III

Worldwide, Metropolitan Regions are changing rapidly to absorb the urban growth expected over the next 20-30 years. While urban transformations in the global south will be dominated by irregular processes of urbanization, the formal regulatory frameworks operating in the global north must also be interrogated to ensure a more sustainable, just and vibrant urban future.

#ResidencyInsights – Flora Détraz

Flora Détraz keeps on exploring the possibilities of voice – having the middle age era as the main musical, literature and pictural source to feed their research

fieldworks about fieldworks

Unsere Kollaboration (Avdal & Shinozaki) begann 1996. Unser erstes Duett wurde am Dixon Place in New York konzipiert und gezeigt. Wir haben bis heute mehr als 20 Tanzprojekte auf die Bühne gebracht.

1/2/8 Urban Frictions // #InProgress mit Playful Commons (PART II)

As part of the research festival "1/2/8 Urban Frictions", Playful Commons - Jennifer Aksu, Gilly Karjevsky and Sebastian Quack - will realise smaller, creative "special uses" on marketplaces, green areas, traffic islands and parking bays in Essen's neighbourhood of Katernberg.

1/2/8 Urban Frictions // #InProgress with Playful Commons

During the research festival, Playful Commons - Jennifer Aksu, Gilly Karjevsky and Sebastian Quack - will realise smaller, creative "special uses" on marketplaces, green areas, traffic islands and parking bays in Essen's neighbourhood of Katernberg.

1/2/8 Urban Frictions // In Progress mit HEFT

HEFT (Ina Römling, Torben Körschkes) untersucht verschiedene Formen von Versammlungs- und Aushandlungsorten in der gebauten Umwelt. In und um PACT entwickeln sie physische Ad-hoc Strukturen aus Holz, Stoff und anderen Materialien und experimentieren mit unterschiedlichen Anordnungen und räumlichen Layouts.

1/2/8 Urban Frictions // #InProgress mit Roberto Santaguida

Roberto Santaguida möchte mit seiner Arbeit das Gefühl von Vorahnung und Erwartung, von dem die Spannung eines Dokumentarfilms abhängt, eliminieren und eine Form schaffen, die Intimität und Unmittelbarkeit begünstigt. Das geplante Projekt wird eine öffentliche gemeinsame Dokumentationsinstallation mit einer Gruppe von Menschen mit psychischen Problemen in Essen sein.

1/2/8 Urban Frictions // #InProgress with h-artlab

During their 1/2/8 - Urban Frictions residency h-artlab are starting their research process called 'La Zone', which consists into questioning how we appropriate an unknown area.

#ResidencyInsights – Enrico Ticconi & Ginevra Panzetti

During their Residence at PACT Zollverein Enrico Ticconi and Ginevra Panzetti worked on their piece ›HARLEKING‹. Harleking is a demon with multiple identities. His body expression resembles that of Harlequin of the Commedia dell'Arte, a sly servant moved by an insatiable hunger.